Avrupa otomotiv sektöründe yaşanan daralma, Türkiye’yi de doğrudan etkilemeye devam ediyor. Geçtiğimiz ay Linde + Wiemann’ın üretimi durdurmasının ardından, bir başka büyük Alman otomotiv yan sanayi devi de Türkiye’den ayrılma kararı aldı. Yaklaşık 25 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Alman şirketi Farhym, Türkiye’deki üretim tesislerini yerli firma Turna Ahşap’a satacağını duyurdu.
Alman Şirketleri Küresel Zorluklarla Karşı Karşıya
Dünya otomotiv devleri, Çin’in sektördeki hızlı yükselişi nedeniyle mali baskılarla karşılaşıyor. Mercedes-Benz, 2027 yılına kadar 5 milyar euro tasarruf etmeyi planlarken, bu sürecin yaklaşık 20 bin çalışanın işten çıkarılmasıyla sonuçlanacağı tahmin ediliyor.
Bir diğer Alman devi Volkswagen de 2030 yılına kadar 35 bin kişiyi işten çıkarmayı ve üretim kapasitesini düşürmeyi planladığını açıkladı.
Çin Otomotivde Güçleniyor, Türkiye Üretim Merkezi Olabilir
Dünya Gazetesi'nden Kerim Ülker'in köşe yazısında verdiği bilgiye göre Alman markalarının Avrupa’da daralmaya gitmesiyle birlikte, Çin otomotiv pazarında daha fazla alan kazanıyor. Üretim kapasitesini artıran Çin, Türkiye’yi önemli üretim merkezlerinden biri haline getirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda, Temmuz 2023’te Çinli BYD ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı arasında 1 milyar dolarlık bir yatırım anlaşması imzalandı.
Bu gelişme, Türkiye’nin otomotiv üretiminde önemli bir bölgesel merkez haline gelme potansiyelini güçlendiriyor. Yerli firmalar için yeni fırsatlar doğarken, yabancı yatırımcıların Türkiye’ye ilgisi de artmaya devam ediyor.