Türkiye’nin en büyük meyve suyu üreticilerinden Aroma, geçtiğimiz aralık ayında konkordato ilan etti. Şirket, stok fazlası nedeniyle mali sıkıntılar yaşadığını açıklarken, mahkeme ilk aşamada üç aylık geçici mühlet kararı vermişti. Sürecin tamamlanmasıyla birlikte şirket hakkında yeni bir karar alındı.

Mahkeme Aroma’ya kesin mühlet verdi

Sözcü'den Mustafa Balcı'nın haberine göre Bursa merkezli üretim yapan ve 1968 yılından bu yana sektörde yer alan Aroma, 2024 yılının aralık ayında konkordato sürecine girdi. Bursa 1. Asliye Ticaret Mahkemesi, 16 Aralık 2024 tarihli kararı ile şirkete üç ay süreyle geçici mühlet tanıdı ve üç kişilik bir konkordato komiser heyeti görevlendirdi.

Ancak yapılan incelemeler sonucunda, şirketin mali durumu üzerine yeni bir rapor hazırlandı ve mahkeme, Aroma için bir yıllık kesin mühlet kararı aldı.

Altın fırlayacak mı? UBS altın tahminlerini yukarı yönlü revize etti Altın fırlayacak mı? UBS altın tahminlerini yukarı yönlü revize etti

Şirketin yaşadığı mali sıkıntının nedenleri

Aroma, iflas öncesi son durak olarak bilinen konkordato sürecine girmesinin nedenini finansal zorluklar olarak açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

"Elimizdeki stokların çok yüksek olmasından kaynaklı bunları eritemedik. Finansman sorunlarımız çıktı. Yanlış stratejik kararlar alınmış."

Bu açıklamalar, şirketin yanlış planlama ve stok yönetimi nedeniyle ekonomik darboğaza girdiğini gösteriyor.

Kesin karar 2026 yılında verilecek

Aroma'nın mali durumunu toparlaması halinde şirketin geleceğine dair nihai karar 2026 yılının mart ayında verilecek. Şirket, bu süreçte mali tablolarını iyileştirmeyi başarırsa yükümlülüklerini yerine getirecek ve konkordato sürecinden çıkabilecek. Ancak, konkordato komiserleri tarafından yapılan incelemelerde şirketin ekonomik yükümlülüklerini yerine getiremeyeceği belirlenirse, 57 yıllık dev şirket hakkında iflas kararı alınabilecek.

Aroma için kurtuluş mümkün mü?

Şirketin finansal olarak toparlanması ve borç yapılandırması yapması halinde iflas süreci engellenebilir. Ancak, sektörde yaşanan rekabet, artan üretim maliyetleri ve pazardaki daralma gibi faktörler, Aroma’nın geleceğini belirleyecek kritik unsurlar olarak öne çıkıyor.

Kaynak: Yenidevir.com.tr