Türkiye, Google, Apple, Meta ve Amazon gibi küresel devlerin yanı sıra Trendyol, Sahibinden ve Yemeksepeti gibi yerel platformların algoritmalarını ve uygulamalarını denetim altına alacak yeni bir düzenleme üzerinde çalışıyor.

Yeni düzenleme neleri kapsıyor?

Üst düzey yetkililerin Bloomberg’e verdiği bilgilere göre, Türkiye teknoloji sektörünü daha şeffaf ve rekabetçi hale getirmeyi amaçlayan bir yasal mevzuat hazırlığında.

Rekabet Kurulu tarafından belirlenen kurallara uymayan şirketlere yıllık cirolarının %10’una kadar para cezası kesilebilecek.

Arama motorları, uygulama mağazaları ve pazar yerlerinde şirketler kendi hizmetlerini rakiplerine göre avantajlı şekilde sıralayamayacak.

Kullanıcı verileri, açık rıza olmadan işlenemeyecek ve ticari amaçlarla kullanımı sınırlandırılacak.

Apple gibi kapalı ekosistemlerde, kullanıcıların üçüncü taraf uygulamaları platform dışından yüklemesine izin verilecek.

Reklam verenler için fiyatlandırma ve ödeme koşulları hakkında tam şeffaflık sağlanacak.

Şirketlere ağır yaptırımlar geliyor

Yıllık cirolarının %10'una kadar para cezası uygulanabilecek.

Son beş yıl içinde en az iki kez ihlal tespit edilirse, bu ceza oranı %20’ye kadar çıkarılabilecek.

Ev kadınlarına erken emeklilik ve prim desteği düzenlemesi bekleniyor Ev kadınlarına erken emeklilik ve prim desteği düzenlemesi bekleniyor

AB’nin dijital pazarlar yasası ile uyumlu

Yetkililer, Avrupa Birliği'nin Dijital Pazarlar Yasası ile paralel olarak hazırlanan bu düzenlemenin, dijital pazarların daha rekabetçi hale gelmesini ve büyük şirketlerin pazar gücünün dengelenmesini sağlayacağını belirtiyor.

Kaynak: Ekonomi Servisi