Fiyatları 4 milyon TL’den başlayan üst segment otomobil pazarında satışlar %21’in üzerinde arttı. Otomotiv sektöründe genel satışlar düşerken, premium serilere olan ilgi hız kesmeden devam ediyor.
Ocak ayında otomotiv satışları %12,64 oranında düşüş kaydetti. Ancak premium ve lüks araç satışları %21,81 artarak 7 bin 253 adede ulaştı. Bu artışla premium segmentin toplam pazardaki payı %9,30’dan %12,96’ya yükseldi.
Lüks segmentin lideri: Mercedes
Premium segmentte liderliği Mercedes-Benz aldı. Emre Özpeynirci’nin paylaştığı verilere göre, premium segmentteki büyümenin en büyük sebebi BMW’nin elektrikli model satışları oldu. Ancak 1.924 adetlik satış rakamıyla Mercedes-Benz zirvedeki yerini korudu.
BMW ikinci sırada yer aldı
2024’te yaklaşık 2,5 milyon araç teslim eden BMW, elektrikli otomobil satışında %13,5’lik artış göstererek 426.594 adetlik bir rakama ulaştı.
2025 Ocak ayında ise 1.771 adet lüks otomobil satışı gerçekleştiren BMW, premium segmentte en çok satan ikinci marka oldu.
Premium segmentin en çok satan 5 markası
-
Mercedes-Benz – 1.924 satış (%26,53)
-
BMW – 1.771 satış (%24,42)
-
Audi – 970 satış (%13,37)
-
Volvo – 698 satış (%9,62)
-
Cupra – 423 satış (%5,83)
Premium segmentteki diğer markalar
-
Jaecoo – 421 satış (%5,80)
-
Mini – 292 satış (%4,03)
-
Jeep – 204 satış (%2,81)
-
Land Rover – 186 satış (%2,56)
-
DS – 125 satış (%1,72)
-
Alfa Romeo – 113 satış (%1,56)
-
Porsche – 74 satış (%1,02)
-
Lexus – 29 satış (%0,40)
-
Maserati – 14 satış (%0,19)
-
Aston Martin – 4 satış (%0,06)
-
Bentley – 2 satış (%0,03)
-
Jaguar – 2 satış (%0,03)
-
Hongqi – 1 satış (%0,01)
-
Alpine, Ferrari, Lamborghini – 0 satış (%0,00)
Lüks araç pazarındaki gelişmeler
Premium segmentteki büyümenin en büyük etkenlerinden biri elektrikli araçlara olan artan talep. BMW ve Mercedes gibi markalar elektrikli modelleriyle ön plana çıkıyor.
Özellikle BMW’nin elektrikli model satışlarında kaydettiği artış, markanın premium segmentte güçlü bir yer edinmesini sağladı.