Ev kadınlarına erken emeklilik ve prim desteği düzenlemesi bekleniyor Ev kadınlarına erken emeklilik ve prim desteği düzenlemesi bekleniyor

Forever 21’in ABD’deki operasyonlarını yöneten şirket, alışveriş merkezlerindeki müşteri trafiğinin azalması ve çevrimiçi perakendecilerin artan rekabeti nedeniyle Chapter 11 kapsamında iflas başvurusu yaptı. Bu durum, markanın geleceğiyle ilgili soru işaretleri yarattı.

Tasfiye süreci başladı mı?

Şirket, ABD genelindeki yaklaşık 350 mağazası için bir alıcı bulamadı. Bu nedenle iflas sürecinin büyük olasılıkla tasfiye ile sonuçlanacağı belirtiliyor. Ancak Forever 21’in marka hakları ve fikri mülkiyetleri Authentic Brands Group bünyesinde bulunuyor ve şirket farklı bir formatta varlığını sürdürebilir.

Forever 21’in 2019’daki iflas süreci

E-ticaretin yükselişi ve ABD’de büyük alışveriş merkezlerinin popülerliğini yitirmesi, Forever 21 için uzun süredir büyük bir engel oluşturuyordu. Marka, 2019’da da Chapter 11 kapsamında iflas başvurusu yapmış ve Authentic Brands Group, Simon Property Group ve Brookfield Asset Management Inc. ortak girişimi olan Sparc tarafından satın alınarak iflastan çıkarılmıştı.

Mağazalar açık kalacak mı?

CNBC-e'de yer alan habere göre, şirket iflas süreci kapsamında mağazalarında tasfiye satışlarına başlayacağını ve mahkeme gözetiminde varlıklarının tamamını ya da bir kısmını satmak için pazarlama süreci yürüteceğini duyurdu.

Forever 21’in borç ve varlık durumu

ABD’de Delaware Bölgesi İflas Mahkemesi’ne yapılan başvuruya göre şirketin tahmini varlıkları 100 milyon ila 500 milyon dolar arasında değişirken, borçlarının 1 milyar ila 10 milyar dolar arasında olduğu belirtiliyor. Başvuruda, şirketin 10.001 ila 25.000 arasında alacaklısı olduğu da kaydedildi.

Forever 21 tamamen kapanacak mı?

Başarılı bir satış gerçekleşirse Forever 21 tamamen kapanmaktan vazgeçebilir ve yeni bir yapılanma sürecine girebilir. Şirket, ABD'deki mağaza ve internet sitesinin açık kalacağını ve müşterilere hizmet vermeye devam edeceğini duyurdu. Uluslararası mağazaların bu süreçten etkilenmeyeceği belirtildi.

Forever 21’in Tarihçesi ve Marka Stratejisi

Forever 21, 1984 yılında Güney Koreli göçmenler tarafından Los Angeles'ta kuruldu. Uygun fiyatlı ve trend kıyafetleriyle genç tüketiciler arasında büyük bir popülerlik kazandı. 2016 yılında dünya çapında 800 mağazaya ulaşan marka, bunların 500’ünü ABD’de işletiyordu.

Authentic Brands CEO’sunun Açıklaması

Forever 21’in marka hakkı ve fikri mülkiyeti hâlâ Authentic Brands Group bünyesinde bulunuyor. Authentic Brands CEO’su Jamie Salter, geçtiğimiz yıl Forever 21’i satın almanın "hayatındaki en büyük hata" olduğunu söylemişti.

Kaynak: Ekonomi Servisi