Dacia, SUV segmentindeki yükselişini Bigster modeliyle farklı bir seviyeye taşıyor. Popüler Duster’ın üzerine konumlandırılan Bigster, sadece Dacia’nın değil, segmentinin de en iddialı fiyat-performans SUV modeli olmaya hazırlanıyor.
4,57 metrelik boyu, geniş iç hacmi, 667 litrelik bagaj kapasitesi ve 7 kişilik yolcu taşıma potansiyeliyle dikkat çeken Bigster, hem şehir içi kullanımda konfor hem de uzun yolculuklarda aile dostu bir seçenek olarak öne çıkıyor.
Boyutlarla Gelen Güç: Duster’dan 23 cm Daha Büyük
Bigster, Duster’a göre tam 23 santimetre daha uzun bir yapıya sahip. Bu fark, özellikle iç mekânda geniş diz mesafesi ve daha konforlu oturma alanı olarak hissediliyor. Aracın ölçüleri şu şekilde:
-
Uzunluk: 4,57 metre
-
Genişlik: 1,81 metre
-
Yükseklik: 1,71 metre
-
Bagaj hacmi: 667 litre
-
Aks mesafesi: 2,7 metre
-
Yerden yükseklik: 22 cm
Yandan bakıldığında 17 ila 19 inç arasında değişen jant seçenekleri ve en üst donanım seviyesinde sunulan siyah tavanlı çift renk kombinasyonları görsel olarak fark yaratıyor.
Zengin İç Mekân: Dacia’dan Beklenmeyen Lüks
Dacia Bigster’ın en dikkat çekici yönlerinden biri donanım seviyesi. Dacia'nın bugüne kadar sunduğu en gelişmiş iç mekân tasarımıyla gelen Bigster, şu özellikleriyle öne çıkıyor:
-
Elektrikli bagaj kapağı
-
Panoramik cam tavan
-
Kablosuz şarj ünitesi
-
Çift bölgeli otomatik klima
-
10 inç dijital gösterge ekranı
-
10,1 inç multimedya dokunmatik ekran
-
Adaptif hız sabitleyici
-
Üst donanım seviyelerinde soğutmalı depolama gözü
Bu donanımlar, Bigster’ı yalnızca uygun fiyatlı bir SUV değil, aynı zamanda konforlu ve teknolojik bir aile aracı haline getiriyor.
Motor Seçenekleri: Hibrit, LPG ve 4x4 Alternatifleri
Bigster, performans ve yakıt verimliliğini aynı potada eriten 4 farklı motor seçeneğiyle geliyor. İşte öne çıkan motorlar:
-
Hybrid 155:
1.8 litrelik benzinli motor + iki elektrik motoru
Toplam 155 beygir güç -
TCe 140 Mild Hybrid:
1.2 litrelik turbo üç silindirli motor + 48V hibrit sistem
140 beygir güç -
TCe 130 4x4:
1.2 litrelik motor, dört çeker sistemle kombine
130 beygir güç, 230 Nm tork -
ECO-G 140 (LPG):
1.2 litrelik LPG uyumlu motor
140 beygir güç, 1.450 km’ye varan menzil
Bu motor seçenekleriyle Bigster, hem şehirli hem de maceraperest kullanıcıların beklentilerine cevap verebilecek esneklikte.
Fiyat-Performans Dengesi: Rakiplerine Gözdağı Veriyor
Dacia Bigster, kompakt ve orta boy SUV segmentinde yer alan rakipleriyle ciddi bir rekabete giriyor. Özellikle fiyat avantajı ve iç mekân genişliği, onu bir adım öne çıkarıyor.
Karşılaştırmalı olarak öne çıkan rakipleri:
-
Hyundai Tucson: Üst donanımlarda Bigster’a göre oldukça pahalı
-
Skoda Karoq: Donanım avantajı olsa da fiyatı daha yüksek
-
MG HS: Uygun fiyatlı ancak iç hacim ve 4x4 seçeneğinde geride
-
Citroën C3 Aircross: 7 koltuklu versiyonuyla Bigster’a en yakın alternatif
Fiyatların henüz Türkiye için resmiyet kazanmamış olsa da Bigster’ın segmentinde en uygun fiyatlı 7 kişilik SUV olarak piyasaya çıkması bekleniyor.
Türkiye’ye Renault Rozetiyle Gelebilir mi?
Bigster’ın Türkiye pazarında “Renault Bigster” olarak satışa sunulabileceği de konuşulan ihtimaller arasında. Bunun nedeni, Renault çatısı altındaki Dacia’nın yerel pazar stratejilerinde farklı isimlendirmelere gidebilme potansiyeli.