AB'nin yeni emisyon düzenlemeleri, otomobil dünyasında büyük değişikliklere neden oluyor. Bu düzenlemeler, Aston Martin’in ikonik V12 motorunu tarihe gömecek.

Aston Martin Ürün Stratejisi Direktörü Alex Long, müşterilerinin büyük motorları hâlâ tercih ettiğini belirtse de, çift turbolu 5.2 litrelik V12 motorun 2030’da üretimden kalkacağı kesinleşti.

CEO’dan üzücü açıklama

Aston Martin CEO’su Adrian Hallmark, Drive dergisine verdiği röportajda efsanevi V12’nin 2028’in sonlarına doğru üretiminin durdurulacağını açıkladı. Gaydon merkezli marka, emisyon kurallarına uyum sağlamak adına içten yanmalı motorlarında değişiklikler yapmak zorunda.

Ancak Avrupa’da ve dünya genelinde yürürlüğe giren sıkı düzenlemeler nedeniyle Aston Martin’in 12 silindirli motoru kurtarmak için fazla bir seçeneği bulunmuyor.

V12 Motorlu son modeller

Aston Martin, bazı bölgelerde sınırlı üretim modeller için istisnalar elde etmeyi başarsa da, şu anki düzenlemeler devam ederse markanın son V12 modelini önümüzdeki 5 yıl içinde satması bekleniyor.

Şu anda satışta olan yeni Vanquish modeli, 830 beygir gücündeki motoruyla büyük ilgi görüyor. Ancak, daha sert emisyon kuralları olmasaydı mühendislerin bu motordan çok daha fazla güç elde edebileceği söyleniyor.

V12’nin son temsilcileri

V12 motorlarının geleceği giderek belirsizleşirken, bazı üreticiler hâlâ bu güçlü motorları sunmaya devam ediyor. İşte hala V12 motor kullanan prestijli markalar:

  • Ferrari: 12Cilindri ve Purosangue’de 6.5 litrelik atmosferik V12 motor sunuyor.

    Zirve el değiştirdi! İşte Ocak ayında en çok satan otomobil markası Zirve el değiştirdi! İşte Ocak ayında en çok satan otomobil markası
  • Lamborghini: Revuelto modelinde 12 silindirli motor kullanmaya devam ediyor.

  • Mercedes-Maybach: S-Serisi'nin üst versiyonlarında 6.0 litrelik çift turbolu V12 motor sunuyor.

  • Pagani: Utopia modelinde Mercedes-AMG imzalı V12 motor kullanıyor.

  • Rolls-Royce: Ghost, Cullinan ve Phantom modelleri BMW’nin geliştirdiği V12 motorla donatılıyor.

Öte yandan, BMW yıllardır 7 Serisi’nde V12 motor sunmuyor. Ancak, Rolls-Royce markasının hâlâ bu motorları kullanması dikkat çekiyor.

Emisyon düzenlemeleri ve gelecek

V12 motorların giderek yok olmasının en büyük nedeni karbon emisyonlarını azaltmaya yönelik sıkı kurallar. AB ve birçok ülke, fosil yakıtlı motorlara veda etmek için ciddi adımlar atıyor.

Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasıyla bu tür yüksek silindir hacimli içten yanmalı motorların yerini elektrik motorları alacak. Aston Martin de bu dönüşüme ayak uydurmak zorunda.

Kaynak: Drive Dergisi