Milli Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde gerçekleştirilecek ortak yazılı sınavların tarihlerini duyurdu. 6, 7 ve 9. sınıfları kapsayan sınavlar 24-28 Mart tarihleri arasında yapılacak. Her sınav 40 dakika sürecek ve açık uçlu sorulardan oluşacak. İşte ders ders sınav tarihleri ve ayrıntılar…
Ortak sınavlar hangi sınıfları kapsıyor?
MEB tarafından yayımlanan resmi sınav kılavuzuna göre, ikinci dönemin birinci ortak yazılı sınavları yalnızca 6. sınıf, 7. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerini kapsıyor. Bu sınavlar, öğrencilerin akademik konulara ne kadar hakim olduğunu ölçmeyi amaçlıyor.
2025 Ortak Yazılı Sınav Tarihleri
- Sınıf
- Türkçe: 24 Mart 2025 Pazartesi
- Matematik: 25 Mart 2025 Salı
- Sınıf
- Türkçe: 27 Mart 2025 Perşembe
- Matematik: 28 Mart 2025 Cuma
- Sınıf
- Türk Dili ve Edebiyatı: 24 Mart 2025 Pazartesi
- Matematik: 25 Mart 2025 Salı
Sınavlar saat kaçta başlayacak?
Milli Eğitim Bakanlığı, ortak sınavların sabah saatlerinde ders programına göre yapılacağını açıkladı. Net bir saat bilgisi vermek yerine uygulamayı okul idarelerine bırakan Bakanlık, sınav saatlerinin genellikle sabah ilk iki ders saati içinde planlandığını belirtti. Bu nedenle her okul, kendi sınav uygulama takvimini öğrencilere ve velilere duyuracak.
Sınav süresi ve soru formatı nasıl olacak?
Sınavlar 40 dakika sürecek. Soru formatı ise çoktan seçmeli testlerden farklı olarak açık uçlu ve kısa cevaplı şekilde hazırlanacak. Bu uygulamayla öğrencilerin bilgiye dayalı ezber yerine yorumlama, analiz etme ve düşünceyi yazılı olarak ifade etme becerileri ölçülmek isteniyor.
Sınav sonuçları nasıl duyurulacak?
Ortak sınavların sonuçları, her okul tarafından değerlendirildikten sonra e-Okul sistemine işlenecek. Öğrenciler ve veliler, sınav notlarını e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden görebilecek. Sınav sonuçlarının, sınav tarihlerinden itibaren 1 hafta ila 10 gün içinde açıklanması bekleniyor.
Bu sınavlar neyi etkiliyor?
Ortak yazılılar, öğrencilerin ikinci dönem 1. yazılı sınavı yerine geçecek. Dönem sonu başarı puanının oluşmasında doğrudan etkili olacak. Aynı zamanda öğrencilerin merkezi sınav sistemine hazırlık sürecinde önemli bir geri bildirim niteliği taşıyor.