Otomotiv dünyasının devrim niteliğindeki sportif lastiği Pirelli P Zero, bu yıl 40. yaşını kutluyor.
Bu lastik, geliştirildiği günden bu yana otomotiv sektöründe performansın ölçütü olarak kabul ediliyor. Dört nesildir farklı otomobil üreticileri için geliştirilen ve 3.000’den fazla özel homologasyon ile öne çıkan P Zero, prestijli markaların öncül lastiği olma konumunu koruyor.
Efsanevi Araçlarla Birlikte Tarihe Geçti
Ferrari F40, 512 Testarossa, LaFerrari, Lamborghini Countach, Diablo, Murciélago, Aventador, McLaren MP4-12C, P1, Pagani Zonda, Huayra, Aston Martin Vanquish, DB9, V12 Vantage ve Porsche 911 gibi efsanevi modeller P Zero lastikleriyle yola çıktı.
P Zero, bugün de performans yol lastikleri için standartları belirlemeye devam ediyor.
Teknolojinin Zirvesinde: Yenilikler ve Elektromobilite
-
2019: Elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlar için geliştirilen ilk Elect paketi tanıtıldı.
-
2023: Ultra Yüksek Performans (UHP) lastiği P Zero E lanse edildi. %55 oranında biyo bazlı veya geri dönüştürülmüş malzeme kullanıldı.
-
Avrupa lastik etiketinde en yüksek skor olan "Üç A" derecesine ulaştı.
P Zero’nun Doğuşu: 1985'ten Bugünü Taşıyan Efsane
P Zero ismi ilk kez 1985’te Lancia Delta S4 Stradale ile kullanıldı. Lancia Delta S4 ralli tarihine damga vuran bir model olurken, P Zero da yolda ve pistte benzersiz kavrama ve performans sunarak lastik dünyasında devrim yaptı.
1980'lerde spor otomobiller turbo ve süper şarj teknolojileriyle büyük güç kazanırken, lastikler daha iyi yol tutuş ve denge ihtiyacının merkezinde yer aldı.
O dönemin efsane lastiği P7, ilk düşük profilli lastik olarak yollarda devrim yaratmıştı. Pirelli'nin bu alandaki mühendislik vizyonu, Mario Mezzanotte'nin öncülüğünde geliştirilen P Zero ile zirveye ulaştı.
P Zero’nun Devrim Yaratan Tasarımı
P Zero’nun tasarımı, yarış lastiklerinin üç temel özelliğini birleştirerek sektörde devrim yarattı:
-
İç Omuz: Yağmur lastiklerinden ilham alarak ıslak zeminde kavrama sağlıyor.
-
Dış Omuz: Slick lastikler gibi tasarlanarak kuru zeminde yüksek yol tutuş sunuyor.
-
Orta Sırt: Geçiş lastiklerinin temel özelliklerini birleştirerek dengeyi maksimuma çıkarıyor.
Bu yenilikçi kombinasyon, lastik tasarımının geleneksel sınırlarının ötesine geçmesini sağladı.