Şirketlerin bilgi ve belge işlemlerini güvenli bir şekilde göndermesini sağlayan PTT KEP adresinin belirli bir abonelik ücreti bulunur. PTT KEP yıllık abonelik ücreti fiziksel ya da dijital olarak ödenebilir. Fiziksel ödemeler PTTmatik ya da PTT şubeleri aracılığıyla gerçekleştirilir. İnternet ödemeleri ise PTT’nin resmi internet sitesinden yapılır. PTT Kep internet sitesine girip ödeme butonuna tıklamak yeterlidir.
PTT KEP Yıllık Abonelik Ücreti Ne Kadar?
KEP ve yazışmaların güvenliği bir şekilde yapılabilmesi için PTT’nin güncel yıllık ücreti 150,00 TL’dir. Bir yıllık abonelik yapıldıktan sonra iptal edilmediği durumlarda her dönem sonunda yenilenir. Her yıl başında yıllık abonelik ücreti kesilir. Bazı kullanıcılar yıllık süre dolmadan aboneliğini iptal edebilir. Böyle bir durumda ödenen yıllık ücretin iadesi yapılmaz.
Neden PTT KEP Kullanılır?
PTT KEP, klasik e-postaya nazaran yüksek teknik özelliklere sahiptir. Yasal açıdan onaylı olan bu sistemde daha yüksek bir güvenlik durumu söz konusudur. Normal e-postalarla gönderilen iletilerin yasal olarak geçerlilik oranı PTT KEP hizmetine kıyasla oldukça düşüktür. Bunun nedeni e-postayı gönderen kişinin ispat zorunluluğunun bulunmasıdır. KEP kişinin adına kayıtlı olduğu için böyle bir sorun yaşanmaz.
Normal e-posta ile yollanan iletilerin içeriği kolay bir şekilde değiştirilebilir. Bunun yanı sıra e-postanın zaman çizelgesini ayarlamak da mümkündür. KEP ile yapılan resmi yazışmalarda iletinin alıcıya ulaşma bilgisi, okunma durumu ve alıcı tarafından iletinin görüntülenme bilgileri yer alır. Yasal bir durum söz konusu olduğunda KEP yazışmaları kanıt olarak geçerlilik taşır.
PTT KEP Avantajları Nelerdir?
PTT KEP genel olarak ticari faaliyetlerin hızlı bir şekilde yürümesi, bürokrasiye takılıp kalınmaması ve ek harcamaların yapılmaması amacıyla kullanılır. Noter ve posta giderlerini en aza indiren PTT KEP son zamanlarda pek çok şirket tarafından tercih ediliyor. KEP yazışmalarının en önemli avantajı ise yasal olarak geçerlilik sağlamasıdır. PTT KEP yazışmalarının sahip olduğu avantajlar şunlardır:
· Kurum ve şahıslar ile ticari, resmi, hukuk ve kişisel yazışmaların yapılmasına olanak tanır.
· PTT KEP hesabına sahip olan diğer firmalara bildirge, beyanname, bildirim, başvuru, ihbar ve ihtar tarzı resmî belgeler gönderilebilir.
· Kurumlar içi, kurumlar arası, kamu ile özel kuruluşlar arası ve vatandaş ile tüzel kişi arası yapılan resmi yazışmalarda geçerlidir.
· Yasal bildirim, fatura iptali, belge ibrazı, elektronik fatura, dilekçe, başvuru ve ihale teklifleri açısından yasal bir güvence sağlar.
· PTT KEP, e-ticaret şirketleri tarafından pazar yeri başvurusu yapmak amacıyla kullanılabilir.
Nasıl PTT KEP Adresi Alınır?
PTT KEP adresi almak için ilk olarak başvuru işleminin yapılması gerekir. Online olarak başvuru yaptıktan sonra resmi yazışmaları yürütmek kolay bir hale gelir. Hesap aktif hale geldikten sonra yapılan gönderilere e-imza atılır. Alıcı tarafında olan kişilerin e-imza atma gibi bir zorunluluğu yoktur. Bu nedenle PTT KEP kullanacak kişilerin aynı zamanda e-imza sahibi olması zorunludur.
PTT KEP Başvurusu Nasıl Yapılır?
PTT KEP başvuruları internet üzerinden yapılır. Hızlı bir şeklide PTT KEP adresi almak için şu adımları izleyin:
· İnternet tarayıcısından basvuru.hs01.kep.tr adresini açın.
· Ön başvuru kısmından “T.C. Kimlik No ile Giriş” butonuna tıklayın.
· Size verilen ön başvuru numarasına belirtilen ücreti yatırın.
· Açmak istediğiniz KEP adresinin gerektirdiği belgeleri sisteme yükleyin.