TÜRKİYE’DE OTOMOBİL ALMAK KAÇ AY SÜRÜYOR?

Ozan Bingöl'ün paylaşımına göre, Türkiye’de asgari ücretli bir çalışan, Almanya’da üretilen ortalama bir C segment otomobili satın alabilmek için brüt maaşıyla 84,6 ay çalışmak zorunda. Ancak bu sürenin 45,6 ayı, otomobilin sadece vergisine gidiyor. Bu durum, Türkiye’deki yüksek vergi politikalarının bir göstergesi olarak öne çıkıyor.

ALMANYA’DA DURUM NASIL?

Karşılıklaştırma yapıldığında, Almanya’daki bir asgari ücretlinin aynı otomobili brüt maaşıyla 15,4 ayda alabileceği görülüyor. Bu süre içinde sadece 2,4 ayı otomobilin vergisine ayrılıyor. Almanya’daki düşük vergilendirme politikaları ve daha yüksek asgari ücret oranları, otomobil sahibi olmayı daha ulaşılabilir kılıyor.

VERGİ ARTIŞLARI: 2006-2023 DÖNEMİNDE NELER DEĞİŞTİ?

Bingöl’ün verdiği çarpıcı detaylardan biri de, 2006-2023 yılları arasında motorlu taşıtlardan tahsil edilen ÖTV oranındaki dramatik artış. Bu dönemde:

  • Vergi gelirleri %3.174 artış gösterirken,
  • Motorlu taşıtlardan alınan ÖTV tam %10.562 oranında arttı.

Ayrıca, mevcut hükümet göreve geldiğinde otomobillerde uygulanan en yüksek ÖTV oranı %50 iken, bu oran günümüzde %220’ye yükselmiş durumda.

TÜRKİYE’DE OTOMOBİL VERGİLERİ NEDEN BU KADAR YÜKSEK?

Uzmanlara göre, Türkiye’deki otomobil vergilerinin yüksekliği, kamu maliyesini desteklemek ve ithalatı azaltmak amacıyla uygulanan politikaların bir sonucu. Ancak, bu durum vatandaşların kültür, ulaşım ve sosyal yaşam üzerindeki etkisini de artırıyor.

Güncel altın yorumu: Gram altın için 6 bin TL rakam verildi Güncel altın yorumu: Gram altın için 6 bin TL rakam verildi

Türkiye ve Almanya arasında otomobil sahibi olma maliyetleri açısından büyük farklar bulunuyor. Türkiye’deki yüksek vergiler, asgari ücretlinin otomobil sahibi olmasını çok daha zor hale getiriyor. Bu farklılıklar, Türkiye’deki vergi politikalarının yeniden gözden geçirilmesi gerekliliğini gösteriyor.

Muhabir: Haber Merkezi