Küresel havacılık devi Boeing'in Batı Kıyısı fabrikasındaki işçiler Pazartesi günü yeni bir sözleşme teklifini kabul ederek, çoğu jetin üretimini durduran ve sorunlu uçak üreticisindeki mali krizi derinleştiren yedi haftalık greve son verdi.
En çok satan 737 MAX jet uçağı ile 767 ve 777 geniş gövdeli uçaklarda çalışan yaklaşık 33.000 mühendis, 13 Eylül'den bu yana yüzde 40 maaş artışı ve on yıl önce kaybedilen tanımlanmış emeklilik maaşlarının geri ödenmesi talebiyle grevdeydiler.
Boeing ve sendika liderleri, 1 Kasım'da şirketin ticari uçak üretimini sekteye uğratan uzun süredir devam eden anlaşmazlığa son vermek için geçici bir anlaşmaya vardıklarını duyurdu.
2008 grevinin günlük maliyeti yaklaşık 100 milyon dolardı
Boeing'in 1995'teki 10 haftalık grevden bu yana en uzun grevi olan 2008'deki sekiz haftalık grev, şirkete günde yaklaşık 100 milyon dolara mal oldu. Boeing'in mali durumunun 2008'e göre çok daha kötü olduğu bildiriliyor.
Şirket, en çok satan uçağı 737 Max'in 2018'de Endonezya'da ve 2019'da Etiyopya'da düşmesinden bu yana 27 milyar dolar kaybetti.
Boeing'in gelirlerinin düşmesine ve borçlarının artmasına rağmen şirketin 500 milyar doları aşan devasa bir sipariş birikimine sahip olduğu vurgulanıyor.