CİMER aracılığıyla yapılan başvurular vatandaşların çeşitli konular hakkında yardım bulmalarını sağlar. Vatandaşlar yaptıkları başvuruya dair gelişme yaşanmasıyla birlikte iptal işlemini gerçekleştirmek isteyebilir. CİMER başvurusunu iptal etmek için kullanılabilecek birkaç yöntem vardır. Bunlardan ilki ALO 150 çağrı merkezini aramaktır. Çağrı merkezi ile yapılan görüşmede önceden oluşturulan başvurunun iptal edilmesi istenir. Görevli tarafından sorulan sorular cevaplandıktan sonra başvuru iptal edilir.
CİMER başvurusunu iptal etmenin diğer yolu sistemin internet sitesini kullanmaktır. Önceden oluşturulan CİMER başvurusunun geçersiz olduğuna dair yeni bir başvuru oluşturulmalıdır. Bu işlemi yaparken iptali istenen CİMER başvurusunun tarihi ve numarası belirtilmelidir. Bu yöntemin kullanılması için ilk olarak CİMER başvurusu nasıl yapılır bilmek gerekir. CİMER sistemine giriş yapıp başvuru yapma aşamaları bu nedenle önem taşır.
CİMER Başvurusu Nasıl Gerçekleştirilir?
CİMER başvurusu gerçekleştirmenin birkaç yolu vardır. İlki kişisel olarak bazı kurumlara gidip başvuru işlemini yapmaktır. Birebir CİMER başvurularının yapılabildiği kurumlar kaymakamlıklar, valilikler ve bakanlıklara bağlı halkla ilişkiler bürolarıdır. Başvuru yapılacak konuya göre gidilmesi gereken kurum değişir. Kurumlara giderken başvuru dilekçesinin uygun bir şekilde yazılmalıdır. Başvuru işlemini yüz yüze yapmak yerine kuruma e-posta yoluyla da ulaşılabilir.
CİMER başvurusu yapmanın en hızlı ve kolay yolu internet sitesini kullanmaktır. CİMER resmi internet sitesine giriş yaptıktan sonra şikâyet oluşturma alanına tıklanır. Ardından başvuru yapılacak konunu başlığı ve içeriği yazılır. Yazılan başvuru gözden geçirildikten sonra yollanır. İnternet üzerinden başvuru yapamayan kişiler ALO 150 çağrı merkezini arayabilir. Çağrı merkezine görevlisine başvuru yapılmak istenen konu detaylı bir şekilde anlatılır. Ardından başvuru işlemi onaylanarak işlem tamamlanır.
CİMER Başvurularında Neye Dikkat Edilmelidir?
CİMER başvurusu yaparken kişisel bilgilerin doğru ve eksiksiz bir şeklide girilmesi son derece önemlidir. Şikâyette bulunulan kurumun ya da kuruluşun tam unvanı belirtilmelidir. Söz konusu şikâyetin gerekçesi ayrıntılarıyla açıklanmalıdır. Başvuruyu yaparken şahıs adlarının ve olay tarihlerinin belirtilmesi sürecin sağlıklı bir şekilde işlemesi açısından önemlidir. Gerekirse başvuru dokümanlar ile zenginleştirilmelidir.
CİMER Başvuruları Nasıl Değerlendirilir?
CİMER sisteminde yer alan tüm boşluklar uygun bir şekilde doldurulduktan sonra işlem kayda alınır. Ardından başvurunun içeriğine bağlı olarak ilgili birime yönlendirilir. Başvurunun içeriğinden sorumlu birim inceleme süreci başlatılır. Yazılan şikâyetin bir yaptırımı varsa harekete geçirilir. Bu süreçte CİMER başvurusunda bulunan kişiye sistemden durumu ile ilgili bilgi aktarılır.
CİMER Başvuruları Ne Zaman Sonuçlanır?
CİMER başvuruları iki hafta ya da bir ay içinde sonuçlanır. Başvurunun içeriğine bağlı olarak bu süreç farklı bir şekilde gelişir. Genelde iki hafta içinde başvuru yapan kişiye dönüş yapılarak durumla ilgili bilgi verilir.
CİMER Başvurusu Nasıl Takip Edilir?
CİMER başvurusu yapan vatandaşlara internet sitesi üzerinden başvuru takip numarası verilir. Sistem tarafından otomatik olarak oluşturulan bu numara aracılığıyla yapılan başvuru takip edilir. CİMER resmi internet sitesine giriş yaptıktan sonra çıkan seçeneklerden “başvurularım” butonuna tıklanır. Yapılan tüm başvuruların olduğu bir sayfa açılacaktır. Buradan son durumu öğrenilmek istenen başvuru seçilir. Şikâyetin güncel durumunun bilgisi öğrenilir.
CİMER Başvurusunda Şikâyet Sınırı Nedir?
CİMER başvurularında herhangi bir şikâyet sınırı yoktur. Vatandaşlar herhangi bir kısıtlamaya maruz kalmadan sorun yaşadıkları olaylarla ilgili başvuru yapabilir. Başvuruların incelenme süreci herkes için aynı ilerler.