Dünya çapında prestijli otomobil markalarından biri olan Audi, Belçika'nın başkenti Brüksel’de bulunan fabrikasını 30 yıllık üretim sürecinin ardından kapatacağını duyurdu. Bu gelişmeyle birlikte, fabrika çalışanları ile Audi yönetimi arasında yapılan görüşmeler sonucunda işçilere yüksek tazminat ödenmesi konusunda bir anlaşmaya varıldı.
Şubat ayı sonunda kapanması planlanan fabrikada, çalışanlara kıdemlerine göre 200 bin ila 400 bin avro arasında tazminat ödeneceği bildirildi. Ayrıca Audi, çalışanların hizmet sürelerine bağlı olarak ek ikramiye ödemesi yapacak.
Audi’nin Brüksel fabrikası neden kapanıyor?
Audi’nin Brüksel fabrikasını kapatma kararının arkasında azalan talep ve üretim stratejisindeki değişiklikler yatıyor.
- Temmuz 2024'te Audi, lüks segment elektrikli SUV modeli Q8’in üretimini Brüksel’den Meksika’ya taşıyacağını açıklamıştı.
- Bu kararın ardından Volkswagen Grubu, Brüksel fabrikasına yeni bir model tahsis etmeyince fabrikanın kapanması kaçınılmaz hale geldi.
- Yaklaşık 3 bin kişinin çalıştığı tesisin kapanması, sendikaları ve çalışanları harekete geçirdi.
- İşçiler, üretimi tamamlanan otomobillerin anahtarlarını alarak işbaşı yapmayı reddetmişti.
Audi’nin Brüksel’deki operasyonlarını sonlandırmasının ardından yeni yatırımcılar bulunup bulunamayacağı ise belirsizliğini koruyor.
Çalışanlara yüksek tazminat ödenecek
Audi yönetimi ile işçi sendikaları arasında yapılan görüşmeler sonucunda, çalışanların mağdur olmaması adına rekor seviyede tazminat ödenmesine karar verildi.
- Fabrikada 30 yıl boyunca çalışan işçilere 200 bin ila 400 bin avro arasında tazminat ödenecek.
- Yasal kıdem tazminatlarının iki katı ödenecek ve çalışanlara ek ikramiyeler sunulacak.
- Bu anlaşma, işçilerin yeni bir iş bulma sürecinde maddi olarak desteklenmesini sağlayacak.
Bu karar, otomotiv sektöründe bugüne kadar verilen en yüksek tazminat paketlerinden biri olarak tarihe geçebilir.
Audi yeni yatırımcı arayışına girmişti
Fabrikanın kapanma kararının ardından Audi, tesisi devralacak yeni yatırımcılar aramaya başlamıştı.
- 20’den fazla yatırımcı ile görüşmeler yapıldığı açıklansa da henüz uygun bir alıcı bulunamadı.
- Eğer yeni bir yatırımcı çıkmazsa, Brüksel fabrikasının tamamen kapanması kaçınılmaz olacak.
- Bu durum, Belçika ekonomisi için de büyük bir kayıp olarak değerlendiriliyor.
Volkswagen Grubu’nun Brüksel fabrikasını üretim hattında değerlendirmeme kararı, Avrupa’daki otomobil üretiminde köklü değişikliklerin yaşanacağını gösteriyor.