Elektrikli otomobil kullanıcı sayısı son yıllarda hızla artarken, bu araçların karşılaştığı en büyük zorluk, şarj sürelerinin uzunluğuydu. Elektrikli otomobillerde hem uzun menzil hem de kısa sürede şarj olabilme kapasitesi önemli bir faktör. Fransız girişim firması, yüksek hızlı şarj imkanı sunarak performans kaybını minimuma indirdi. Bu çözüm, elektrikli araçların şarj sorununa getirilen etkili bir çözüm olarak dikkat çekti. Bunu duyan herkes elektrikli arabaya yönelir...
YENİ BATARYALAR DİKKAT ÇEKTİ!
Fransız girişimi Tiamat, 5 GWh kapasiteli bir fabrika kurarak, 2025'te üretmeye başlayacağı ikinci nesil sodyum iyon bataryalarını pazara sunacak. Yeni bataryalar, yüksek hızda şarj olabilme, uzun ömür ve kış aylarında menzil veya performans kaybının minimumda tutulması gibi özellikleriyle dikkat çekti.
Elektrikli araç kullanıcılarının şarj süreleri konusundaki endişelerine etkili bir çözüm getirmesi beklenen bu gelişme, otomobil kullanıcılarını daha şimdiden heyecanlandırdı.
KIŞIN BİLE PERFORMANS KAYBI YAŞAMAYACAK
Sodyum iyon bataryalar, lityum iyon bataryalara kıyasla daha uygun maliyetli olmalarıyla dikkat çekti. Tiamat, Stellantis'in destekleriyle 22 milyon avro yatırım toplayarak, bu inovatif projeyi gerçekleştirme konusunda önemli bir adım atmış olacak.
Şirket, enerji yoğunluğu 140-160 Wh/kg olan hücrelerin yanı sıra, sadece 6 dakikada tam şarj olabilen ve 5.000 şarj/deşarj döngüsünden sonra bile kapasitesini %80'in üzerinde koruyabilen yeni bir hücre üzerinde çalışıyor. Bu özellikler, elektrikli araç kullanıcılarına daha hızlı, verimli ve uzun ömürlü bir şarj deneyimi sunma potansiyeli taşıyor.