Eğitim

Eğitimde yeni düzenleme çalıştayı: “Zorunlu olmasın ama nasıl olsun?”

Türkiye’de 12 yıllık zorunlu eğitimin geleceği üzerine önemli bir çalıştay düzenlendi. Enstitü Sosyal’in liderliğinde gerçekleştirilen “Türkiye’de Lise Eğitiminin Dönüşümü” başlıklı etkinlikte, lise eğitiminin geleceği ve köklü bir vizyon değişikliğinin nasıl mümkün olabileceği ele alındı.

Abone Ol

Çalıştay, Millî Eğitim Bakanlığı temsilcileri, akademisyenler, eğitim yönetimi uzmanları, sivil toplum kuruluşları, öğretmenler ve okul yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşti. Etkinlikte, lise eğitiminin süresi, içeriği ve öğrenci üzerindeki etkileri üzerine kapsamlı değerlendirmeler yapıldı.

Bakanlık temsilcileri not aldı

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk Yelkenci, çalıştayın açılışında yaptığı konuşmada, 4+4+4 eğitim sisteminin son 4 yılına dair bir sorunun olduğu konusunda genel bir mutabakat bulunduğunu belirtti. Yelkenci, konunun yalnızca kademelerin süresiyle sınırlı olmadığını, birçok faktörü etkilediğini vurgulayarak, “Bu meseleye ihtiyatlı yaklaşmalıyız. Eğitim politikalarında sonucu belirleyen çok fazla parametre var. Bu sebeple çok iyi tasarlanmış programlara ihtiyacımız var. Bu tür toplantıları destekliyoruz” dedi.

Konuşmasının ardından Bakanlık temsilcileri dinleme moduna geçerek uzmanların görüşlerini dikkatle not aldı.

Uzmanlardan lise eğitimi için öneriler

Çalıştayda farklı üniversitelerden eğitim uzmanları, lise eğitiminin mevcut yapısını eleştirerek daha esnek ve verimli bir sisteme ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.

Dr. İpek Coşkun Armağan (Enstitü Sosyal Genel Koordinatörü): Türkiye’de lise öğrencilerinin haftada 40 saat derse girdiğini ve bu yoğun programın sosyal etkinliklere yeterli alan bırakmadığını belirtti. Eğitim sisteminde daha fazla esneklik ve sadeliğin gerekliliğine dikkat çekti.

Prof. Dr. Oktay Cem Adıgüzel (Anadolu Üniversitesi): Lise yıllarının öğrenciler için en stresli dönemlerden biri olduğunu söyledi.

Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı (Yıldız Teknik Üniversitesi): 2012’de zorunlu eğitimin gerekçeleri ile bugünün şartlarının örtüşmediğini ifade etti. İsteksiz öğrencilerin, diğer öğrencilerin motivasyon kaybına ve aidiyet duygusunun azalmasına neden olabileceğini vurguladı.

Dr. Oğuz Köklü (Boğaziçi Üniversitesi): Lise eğitiminin dört yıl olmasının, eğitim kalitesini doğrudan artırmadığını belirtti. Matematik başarısı üzerinden örnek vererek, sürenin uzun olmasının her zaman daha fazla öğrenme anlamına gelmediğini söyledi.

Lise eğitiminin geleceği tartışılıyor

Çalıştay boyunca uzmanlar, lise eğitiminin süresi, ders içerikleri ve öğrenci üzerindeki etkileri konusunda kapsamlı öneriler sundu. Millî Eğitim Bakanlığı’nın bu tür çalıştaylardan çıkan verileri dikkate alarak, lise eğitimi üzerine yeni düzenlemeler yapabileceği düşünülüyor. Eğitimde köklü bir dönüşümün mümkün olup olmadığı önümüzdeki süreçte netlik kazanacak.