Otomotiv dünyasının köklü isimlerinden biri olan Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, sektördeki küresel rekabetin ve ekonomik zorlukların etkisiyle iflas etti. Şirket, 25 Kasım’da Almanya’nın Hagen Mahkemesi’ne resmi iflas başvurusunda bulundu. Gerhardi’nin bu kararı, otomotiv endüstrisinde yaşanan derin krizinin çarpıcı bir yansıması olarak değerlendiriliyor.
200 YILLIK EFSANE SON BULUYOR
1796 yılında kurulan ve 200 yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe hizmet veren Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, Almanya’da üç ve ABD’de bir olmak üzere toplam dört fabrikasında, otomobil iç mekanları ve dış karoserleri için plastik bileşenler üretiyordu. Yıllarca sektördeki lider firmalara tedarik sağlayan şirket, mali darboğazı aşamayarak iflas ettiğini açıkladı.
ÇİNLİ FİRMALARIN YÜKSELİŞİ ALMAN DEVLERİNİ SARSTI
Çinli otomotiv firmalarının artan satış rakamları ve maliyet avantajları, Alman otomotiv endüstrisini köşeye sıkıştırdı. Yüksek iş gücü maliyetleri ve enerji fiyatlarıyla mücadele eden Alman firmaları, bu rekabet ortamında ayakta kalmakta zorlanıyor. Gerhardi’nin yanı sıra sektördeki diğer büyük oyuncular da ciddi finansal problemlerle yüzleşiyor.
BÜYÜK MARKALAR DA KRİZDE
Sadece tedarikçiler değil, otomobil üreticileri, lastik firmaları ve mühendislik şirketleri de mali zorluklarla karşı karşıya. Örneğin, Almanya’nın en büyük sanayi firmalarından Bosch, ülkedeki 3000 çalışanını işten çıkaracağını duyurdu. Bosch’un yanı sıra diğer dev markalar da krizden çıkmak için fabrika kapatma ve iş gücü azaltma gibi radikal önlemlere başvuruyor.
ALMANYA OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇİN KRİTİK DÖNEM
Alman otomotiv sektörü, ülkenin ekonomik belkemiği olarak bilinse de mevcut kriz, sektördeki tüm aktörleri derinden sarsıyor. Uzmanlar, bu durumun küresel etkiler yaratabileceği ve Almanya’nın ekonomik gücüne zarar verebileceği konusunda uyarılarda bulunuyor.
Kaynak: Artı49