Otomobil

Volkswagen Almanya'da 35 bin kişiyi işten çıkaracak

Alman otomobil üreticisi Volkswagen, Almanya'daki üretim kapasitesini azaltmak amacıyla 35 bin kişiyi işten çıkarmak için sendikayla bir anlaşma sağladı. Bu tarihi karar, şirketin geleceği ve çalışanlarının güvenliği açısından önemli değişiklikler getiriyor. Volkswagen'in aldığı bu karar, sadece Almanya’daki üretim fabrikalarını etkilemekle kalmayacak, aynı zamanda otomotiv sektöründeki küresel rekabeti de doğrudan etkileyecek.

Abone Ol

Volkswagen, Almanya’daki teknik üretim kapasitesinde 700 binden fazla araç üretmeyi planlıyor. Bu büyük karar, şirketin üretim süreçlerini ve iş gücünü yeniden yapılandırmak adına atılmış bir adım. Almanya'daki fabrikalarda üretim kapasitesinin azalması, otomotiv sektöründe büyük bir yankı uyandıracak.

Anlaşmaya göre, işten çıkarılacak 35 bin kişinin çoğunluğu, bu dönüşüm sürecinde işten ayrılacak olan işçilere yönelik bir tazminat paketi alacak. Ancak bu kararın etkisi yalnızca iş gücünde değil, aynı zamanda üretim süreçlerinde de büyük değişiklikler yaratacak. 2030 yılına kadar iş garantisi verilecek kalan çalışanlar içinse belirli avantajlar sağlanacak.

SENDİKA VE İŞÇİ KONSEYİ ANLAŞMAYA VARDI

Almanya’nın en büyük işçi sendikası IG Metall tarafından yapılan açıklamada, “kırmızı çizgilere sadık kalındığı” belirtildi. Fabrika kapatılması gibi radikal adımlar atılmayacağı, toplu işten çıkarmaların yapılmayacağı ve toplu sözleşmelerde büyük kesintilere gidilmeyeceği vurgulandı. IG Metall'in bu açıklamaları, işçilerin haklarının korunacağına dair güvence verdi.

Uzun süren ve 70 saatlik yoğun görüşmelerin ardından elde edilen bu uzlaşma, her iki taraf için de önemli bir kazanım olarak nitelendiriliyor. Ancak, iş gücü ve üretim süreçlerinde yapılan değişiklikler, tüm çalışanları etkileyecek ve şirketin gelecekteki stratejik yönelimlerini belirleyecek.

2030’DA TAMAMLANACAK DEĞİŞİKLİK SÜRECİ

Volkswagen'in mevcut stratejisi, 2030 yılına kadar tüm sürecin tamamlanmasını öngörüyor. Bu süreç, sadece iş gücünü değil, şirketin küresel piyasada rekabet gücünü de etkileyebilir. Volkswagen çalışanları, dört yıl süresince toplu ücret anlaşmalarında zam almayacak. Ayrıca, bazı ikramiyeler de ya tamamen kaldırılacak ya da azaltılacak.

Öne çıkan bir diğer detay ise yüzde 5’lik maaş artışının doğrudan çalışanların hesaplarına değil, belirli bir fonda toplanacak olması. Bu fon, çalışanların esnek çalışma saatleri gibi alanlarda yapılacak düzenlemeleri finanse etmek için kullanılacak.

ORTA VADEDE 15 MİLYAR AVRO TASARRUF

Volkswagen, bu anlaşmanın orta vadede şirkete yıllık 15 milyar avro tasarruf sağlamayı hedeflediğini açıkladı. Şirketin maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak amacıyla bu tür önlemleri alması, sadece iş gücünü değil, aynı zamanda şirketin dünya çapındaki üretim süreçlerini de etkileyebilir.

Volkswagen’in aldığı bu karar, sadece Almanya'daki fabrikalarla sınırlı değil. Saksonya eyaletinin başkenti Dresden’de, Volkswagen’in araç üretimi gelecek yılın sonuna kadar durdurulacak. Osnabrück fabrikası ise satılacak ve Wolfsburg’daki dört montaj hattından ikisi kapanacak. Bu kararlarla birlikte, 2030 yılına kadar 4 bin kişi işten çıkarılacak.

ÇİN’LE REKABET İÇİN STRATEJİK ADIMLAR

Volkswagen, Çinli otomobil üreticileriyle rekabet edebilmek amacıyla kapasite azaltma yoluna gitti. Eylül ayından itibaren şirketin maliyet düşürme planları doğrultusunda yapılan görüşmeler, bu anlaşmaya varılmasıyla sona erdi. Şirketin, Çinli üreticilerle olan rekabetinde daha güçlü bir konuma gelmeyi hedeflediği aşikâr.

Volkswagen, bu anlaşma ile birlikte 30 yıllık istihdam garantisini sonlandırmıştı. Geçen ay yapılan grevler ise, çalışanların bu karara karşı gösterdiği tepkinin büyüklüğünü ortaya koyuyor. Şirketin maliyet düşürme planlarına karşı iki büyük grev yapılmış ve işçiler, şirketin bu kararını protesto etmişti.