Küresel kesinti sonrası, Türk Hava Yolları ve Ajet yolcuları sabah biletleme ve rezervasyon işlemlerini yapamadı. İngiltere’nin önemli televizyon haber kanallarından Sky News ise yayına giremediğini duyurdu. ABD merkezli teknoloji devi Microsoft’un sistemlerinde yaşanan arıza dünya üzerinde pek çok şirketi vurdu.
THY: AKSAKLIK İÇİN ÖZÜR DİLERİZ
Konuyla ilgili sosyal medya hesabından bir açıklama yapan Türk Hava Yolları (THY) Basın Müşaviri Yahya Üstün, "Değerli yolcularımız, bilgi sisteminde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanmaktadır. Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Söz konusu aksaklık için özür dileriz” dedi.
“En kısa sürede sizlere bilgi vereceğiz” diyen Üstün, “Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz misafirlerimizden özür dileriz" açıklamasında bulundu.
84 SEFER İPTAL OLDU
THY'nin 84 seferinin iptal edildiği duyuran Yahya Üstün, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şöyle konuştu:
"Değerli yolcularımız,
Dünyada farklı sektörlerden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı problemin çözümü doğrultusunda operasyon yoğunluğumuzu düşürmek için çalışmalar yapmaktayız.
Uçuşlarda aksama yaşanmaması adına bazı seferler iptal edilecek olup, uçuşlarımız en kısa sürede kademeli olarak normal seyrine dönecektir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz."
Muhabir: Haber Merkezi