Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, 2023 yılı finansal verilerine göre büyük bir sıçrama gerçekleştirdi.
Şirketin toplam gelirleri geçen yıl yüzde 29 artarak 771,1 milyar yuana (yaklaşık 107 milyar dolar) ulaştı. Bu rakam, Tesla’nın aynı dönemdeki 97,7 milyar dolarlık gelirini geride bırakarak bir ilki temsil etti.
Ekim-Aralık 2023 döneminde ise BYD'nin gelirleri bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 52,7 artarak 274,9 milyar yuan (38 milyar dolar) oldu. Net kârı ise aynı dönemde yüzde 73,1 artarak 15 milyar yuan (2,1 milyar dolar) olarak kaydedildi.
Net kârda da yükseliş: 5,4 milyar dolarlık performans
Yıllık net kâr ise yüzde 34 artış göstererek 40,3 milyar yuana (5,4 milyar dolar) ulaştı.
Bu güçlü finansal performans, BYD'nin sadece üretim hacminde değil, kârlılıkta da hızla büyüdüğünü gösteriyor.
2023’te 4,27 milyon araç teslim etti, hedef 6 milyon
BYD, 2023 yılında tamamen ya da kısmen elektrikli 4,27 milyon araç teslim etti.
Şirketin 2024 hedefi ise bu sayıyı 5 ila 6 milyon adede yükseltmek. BYD’nin özellikle Çin pazarındaki güçlü konumu ve agresif fiyat stratejisi bu büyüme planını destekliyor.
Fiyat savaşlarında öncü: Ucuz modeller, yüksek satış
BYD, Çin pazarında sunduğu düşük maliyetli modeller ve yaptığı fiyat indirimleriyle uzun süredir süren "fiyat savaşlarının" liderliğini yapıyor.
Bu strateji, hem pazar payını artırmasını hem de Tesla gibi global rakiplerinin önüne geçmesini sağladı.
Türkiye yatırımı ve küresel genişleme planı
Geçtiğimiz yıl sonunda, BYD Türkiye’ye 1 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıklamıştı.
Şirketin 500 bin araç kapasiteli fabrika kurma planı Türkiye ve Macaristan dahil olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde aktif olarak değerlendiriliyor.
Piyasa değeri 162 milyar doları geçti
BYD’nin hisseleri, 2024 yılında yaklaşık %51 değer kazandı.
Şirketin piyasa değeri 18 Mart itibarıyla 162 milyar doları aşarak Ford (39,4 milyar dolar), General Motors (49 milyar dolar) ve Volkswagen'in (66 milyar dolar) toplamını geride bıraktı.
Super e-Platform teknolojisi ile rekor şarj hızı
BYD, 18 Mart’ta tanıttığı "Super e-Platform" ile elektrikli araç şarj teknolojisinde de yeni bir döneme geçti.
Yeni Han L modeli ile yapılan testlerde, 5 dakikada 470 kilometrelik menzil sağlayan hızlı şarj özelliği büyük ilgi çekti.
Uzmanlar, bu yenilikle birlikte elektrikli araçlara geçişteki en büyük engellerden biri olan şarj süresi sorununun büyük ölçüde ortadan kalkacağını belirtiyor.
2 yıldır Volkswagen’i de geride bırakıyor
BYD, Çin iç pazarındaki etkileyici büyümesinin yanı sıra global ölçekte de rakiplerini birer birer geride bırakıyor.
Alman devi Volkswagen’i ikinci yıl üst üste satışlarda geçerek, elektrikli mobilitede oyun değiştirici konumunu perçinledi.