Appfigures tarafından toplanan verilere göre iPhone ve iPad için AAA oyunları Apple'ın umduğu kadar başarılı olmadı. Resident Evil Village ve Assassin's Creed Mirage gibi oyunlar iOS ve iPadOS için piyasaya sürülerek şirketin iPhone 15 Pro gibi en yeni cihazlarının donanım gücünü destekliyor. Ancak veriler cesaret verici sonuçlar vermiyor.
Appfigures bu başlıkların aslında başarısız olduğunu savunuyor. Örneğin, Ubisoft'un Assassin's Creed Mirage oyunu, 6 Haziran'da piyasaya sürülmesinden bu yana 123.000'den fazla indirildi, ancak 3.000'den az kullanıcı, 49 ABD doları tutarındaki tam oyun için ödeme yaptı. Günlük indirme sayısı zaten ortalama 3.000'in altına düştü. Bu rakamlar, iOS ve iPadOS için diğer ücretsiz oyun uygulamalarına göre önemli ölçüde düşüktür.
Geçtiğimiz Aralık ayında iOS için yayınlanan Resident Evil 4 ise daha da zorlanıyor. Oyunu yalnızca 357.000 kişi indirdi ve 7.000 kişi tam sürüm için 29 dolar ödedi. Bu rakamlar, Apple'ın AAA iPhone oyunlarına ilişkin tahminlerini kesinlikle yansıtmıyor ve şirketin bu tür oyunları mobil cihazlarına getirmek için harcadığı parayı kesinlikle kapsamıyor.
Analistler, kullanıcıların telefon ve tabletlerinde daha basit ve gündelik oyunları tercih ettiğine inanıyor. En popüler mobil oyunlardan bazıları genellikle benzersiz grafik stiline ve dokunmatik kontrollere uygun basit oynanışa öncelik verir. AAA oyunları mümkün olan en iyi deneyim için fiziksel kontrollerin yanı sıra büyük ekranlar da gerektirir. iPhone 15 Pro Max bile ciddi AAA oyunları için küçük bir ekrana sahip.
Başka katkıda bulunan faktörler de var. Örneğin yalnızca iPhone 15 Pro ve 15 Pro Max, AAA başlıkları destekliyor ve en az M1 çipli ve daha yeni/daha güçlü iPad'ler konsol benzeri oyunları çalıştırabiliyor. Bu durum, bu oyunların keyfini çıkarabilecek kullanıcı sayısını sınırlamaktadır. Ancak bazıları, Apple'ın oyun stüdyolarına yalnızca cihazların güçlü donanımını tanıtmak için para ödediğini, başka bir şey olmadığını düşünüyor. Son kullanıcı tarafından ödenen çok pahalı pazarlama.