Bu yılın yazında enflasyon olgusunu güçlü bir şekilde yaşıyoruz. Akaryakıt fiyatları son derece yüksek seviyelerdeyken, ödememiz gereken her şey birdenbire daha pahalı hale geldi. Ancak enflasyon, tespit edilmesi daha zor olsa da akıllı telefonlar ve dizüstü bilgisayarlar gibi teknoloji ürünlerini de etkiliyor.
Gıda veya diğer tüketilebilir ürünlerden farklı olarak, teknoloji ürünlerinin konseptten mağaza rafına ulaşması genellikle 18 ay veya daha uzun süren uzun bir üretim döngüsüne sahiptir.
Pek çok şirket, geliştirme döngüsünün başlarında bir ürün için bir hedef fiyat belirler, bu da onları kısa vadeli enflasyon dalgalanmalarından daha fazla izole eder. Teknolojik cihazların fiyatları da piyasaya sürüldükten sonra nadiren yükselir - aslında zaman içinde daha ucuz olmalarına alışkınız.
Pek çok tipik örnekten biri, Haziran ayı başlarında ABD'de başarılı olduğu modelden 200 $ daha fazla bir fiyatla duyurulan MacBook Air'dir. Aynı zamanda, Apple'ın yeni nesil piyasaya sürüldüğünde genellikle önceki ürünün fiyatını düşürmesine rağmen, önceki nesil MacBook Air aynı fiyata satmaya devam ediyor.
Amazon ise önümüzdeki sonbaharda satıcı ücretlerini artırıyor ve bu artışın son tüketiciye yansıması bekleniyor.
Kesin olan şu ki, cihaz lansman mevsimleri yaklaştıkça fiyat artışları veriliyor. Birçok analistin şimdiden uyardığı gibi iPhone 14, iPhone 13'ten önemli ölçüde daha pahalı olacak. Mevcut cihazları bir miktar azalma olmadan satmaya devam etmesi de dışlanmamakla birlikte. Apple'ın iPhone 14 serisinde iPhone 13 ile aynı işlemciyi kullanması bekleniyor ancak Samsung'un geçen yıl aynı çipleri kullanan ancak daha pahalıya mal olan yeni saatlerinde yaptığı gibi daha pahalıya satacak.