Ubisoft, ek oyun içi satın alımlara sahip bir canlı hizmet oyunu olmasına rağmen Skull and Bones için tam fiyat talep ettiği için eleştirilerin hedefi oldu. Şirket, kararını "dörtlü A" oyunundan bahsederek haklı çıkardı ancak oyuncular bu pazarlama taktiğine inanmadı.
Skull and Bones ticari bir başarısızlıktı ve oyuncular, Deluxe Sürümler, Gelişmiş Erişim ve oyun içindeki mikro işlemler de dahil olmak üzere "tam fiyatlı" oyunlar için oyunculardan daha fazla para sızdırmaya çalışan şirketlere öfkelerini gösterdiler .
EA oyun içi reklamları inceliyor
Görünüşe göre EA bu modellerde farklı bir seçenek düşünüyor ve tam fiyatlı oyunlarında daha fazla reklama yer vermek istiyor. EA, en çok spor oyunlarıyla tanınıyor ancak 'The Sims', ' Apex Legends ' ve ' Mass Effect ' gibi çeşitli türlerde oyunlar yayınlıyor.
TheVerge tarafından bildirildiği üzere, EA CEO'su Andrew Wilson'ın en son üç aylık kazanç açıklamasında konuyla ilgili söyleyecek çok şeyi vardı.
Hissedarlarla konuşurken şunları söyledi:
“Genel olarak reklamcılıkla ilgili sorunuza yanıt vermek gerekirse, bu konuda henüz erken olduğunu düşünüyorum. Ve oyun içi deneyimlerimizde reklam verme konusunda çok dikkatli olmak için tarihimiz boyunca baktık."
"Fakat yine de, oynamak, yaratmak ve izlemek için harcadığımız milyarlarca saati ve bu etkileşimin çoğunun geleneksel oyun deneyiminin sınırında gerçekleştiğini düşündüğümüzde beklentimiz, reklamların bizim için büyümenin önemli bir itici gücü olma fırsatına sahip"
"Bu konuda ilerlerken çok dikkatli olacağız, ancak şu anda şirket içinde oyun deneyimlerimizde nasıl çok dikkatli uygulamalar yapabileceğimize bakan ekiplerimiz var ."
Oyunculardan gelen tepkiler
EA'nın oyunlarında reklamlar uzun zamandır uygulanıyor; bunun en bariz örneği EA Sports FC 24 gibi spor oyunlarında görünen sponsorluklardır.
Oyuncular genellikle bu tür reklamlara karşı hoşgörülü davranırlar çünkü bu reklamlar genellikle sporun gerçek hayatta neye benzediğini yansıtır .
Ancak EA'in oyunlarında reklam uyguladığı diğer yöntemlere karşı bazı tepkiler oluştu. Geçmişte EA, The Sims 2'ye 60 kıyafet koymak için H&M ile ortaklık kurmuştu ve oyunculardan bunlar için 10 € ücret alıyordu.
Görünüşe göre oyuncular, oyunlarda gösterilmek istedikleri reklam türleri konusunda seçici davranıyorlar, bu nedenle bu son açıklama, hayranları yayıncının oyunlarının geleceği konusunda tedirgin ediyor.