Devlet kurumlarının birçoğu sosyal destek alanında yardımlar gerçekleştiriyor. Bu yardımlardan biri olan kira yardımı birçok kurum tarafından veriliyor. Temel ihtiyaç olan barınma yardımını farklı yöntemlerle gerçekleştiren Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, ev yapımını teşvik edici yardımlar verirken; barınma ihtiyacını gidermeyi amaçlayan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, aylık kira desteği sağlıyor.
Tek seferlik bir ödeme yapmayan ve belirli süreyle kira yardımında bulunan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan kira yardımı alabilmek için birtakım şartlar bulunuyor. Bu şartları sağlayan kişiler, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın ödediği kira yardımından belirli bir süre ve 2024 yılı için belirlenmiş miktar tutarınca yararlanabiliyor. Peki devlet kira yardımı şartları nelerdir? İşte devlet kira yardımı başvurusu, evrakları 2024…
DEVLET KİRA YARDIMI ŞARTLARI
Kentsel dönüşüme girmeyi teşvik etmek için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nca verilen bir tür yardım olan kira yardımından yararlanmak için birtakım şartlar bulunuyor. Bu kapsamda temel şart, evin kentsel dönüşüm kapsamına girmesi ya da kentsel dönüşüme girecek olan evin ilgili kurumca hasarlı tespit edilmiş olması oluyor. Bu durumu belgeleyebilenler, başvuru halinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan kira yardımı alabiliyor.
DEVLET KİRA YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Devlet kira yardımından yararlanacak olanların iki ayrı yöntemle başvuru yapması mümkün oluyor. Bu kapsamda Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na bağlı ‘Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Müdürlüğü’ne başvurular, şahsen ve elden gerçekleştirilebiliyor. Aynı zamanda online başvuru yapmak isteyenler için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı bu hizmeti, e-Devlet Kapısı üzerinden veriyor.
DEVLET KİRA YARDIMI NE KADAR SÜREYLE ÖDENİR?
6306 numaralı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’a göre Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nca ödenen gayrimenkuller için kira yardımı ödemeleri belirli bir süreyle yapılıyor. Bu kapsamda kira yardımı istisnai durumlar hariç olmak üzere 18 ay boyunca gerçekleştiriliyor. Öte yandan taşınma masraflarını karşılayabilmeleri için yardımdan yararlananlara kira yardımının 5 aylık bölümü peşin olarak yine Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın inisiyatifinde olmak üzere ödenebiliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, ek olarak başvuru yapılması halinde taşınma yardımı da veriyor.
KİRACILAR DEVLET KİRA YARDIMI ALABİLİR Mİ?
Konutu kentsel dönüşümden yararlanacak olan mülk sahipleri gibi kentsel dönüşüm alanındaki konutlarda kiracı olarak yaşayan kişiler de Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nca verilen kira yardımından yararlanabiliyor. Ancak kiracılar için bu destek, 2 aylık kira bedeli olacak şekilde illere göre değişen tutarlarda ödeniyor. Bunun için kiracıların birtakım belgeleri teslim etmesi gerekiyor. İşte kiracıların devlet kira yardımından yararlanabilmesi için sahip olması gereken belgeler:
kentsel dönüşüm kira yardımından faydalanabilmektedir. Kiracılara 2 aylık kira bedeli yardımı yapılmaktadır. Yapılacak yardımın bedeli ise konutun bulunduğu şehrin kira ortalamaları göz önünde bulundurularak hesaplanmaktadır. Kiracıların kentsel dönüşüm kira desteğinden faydalanması için teslim etmeleri gereken belgeler ise şunlardır:
- Kira yardımı başvuru formu
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- Islak imzalı adrese dayalı nüfus kayıt örneğinin aslı
- Gayrimenkulün riskli olduğunu gösteren raporun fotokopisi
- Kamu bankalarına ait (IBAN) numarasını gösteren hesap cüzdanı fotokopisi
DEVLET KİRA YARDIMI NE KADAR, KAÇ TL 2024?
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nca ödenen kira yardımı, riskli konutun bulunduğu ile göre değişiklik gösteriyor. Bu kapsamda Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 2024 yılı kira yardım tutarını illere göre belirlemiş bulunuyor. İşte 2024 yılı devlet kira yardımı miktarları:
- İstanbul: 5.500 TL
- Ankara, Antalya, Bursa ve İzmir: 4.500 TL
- Adana, Aydın, Balıkesir, Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kayseri, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Mardin, Mersin, Muğla, Ordu, Sakarya, Samsun, Şanlıurfa, Tekirdağ, Trabzon ve Van: 3.750 TL
- Adıyaman, Afyonkarahisar, Ağrı, Aksaray, Amasya, Ardahan, Artvin, Bartın, Batman, Bayburt, Bilecik, Çanakkale, Bingöl, Bitlis, Bolu, Burdur, Çankırı, Çorum, Erzurum, Erzincan, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Isparta, Karabük, Kastamonu, Kilis, Osmaniye, Niğde, Nevşehir, Osmaniye, Sinop, Siirt, Rize, Şırnak, Tokat, Tunceli, Uşak, Yalova, Yozgat ve Zonguldak: 3.000 TL
DEVLET KİRA YARDIMI İÇİN İSTENİLEN EVRAKLAR NELERDİR?
Devletten kira yardımı almak isteyenlerin kira yardımı başvurusu esnasında teslim etmesi gereken birtakım evraklar bulunuyor. Bu evraklar Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nca belirleniyor. İşte devlet kira yardımı için istenilen evraklar:
- Kira yardımı başvuru formu
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
- Yardım alınacak olan konut veya iş yerinin bağımsız bölümünü gösterir tapu belgesi aslı ile fotokopisi
- İmzalı taşınmaza ait güncel tapu kaydı
- Islak imzalı adrese dayalı nüfus kayıt örneğinin aslı
- Kamu bankalarına ait (IBAN) numarasını gösteren hesap cüzdanı fotokopisi.