Çinli otomobil devi Türkiye’deki faaliyetlerini durdurduğunu açıkladı. Daha önce 12 showroom açacağını duyuran Çinli elektrikli araç üreticisi Hozon Neta, İstanbul Kâğıthane’deki showroomunu kapattı. Çalışanları işten çıkartan ve telefon numaralarını kapatan şirket, Kasım 2023’te Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapmıştı.
Çinli elektirikli otomobil üreticisi Hozon Neta’nın faaliyetlerini durdurmasıyla, Türkiye otomotiv pazarındaki Çinli marka sayısı 10’a geriledi. Diğer yandan, Neta markasını Türkiye’ye getiren GRS Automobility’nin distribütörlüğünü üstlendiği diğer bir marka Hollandalı Carver da iflasını duyurdu.
BİRÇOK ARACI GÜMRÜKTE TAKILDI
2024’ün ilk çeyreğinde Neta Aya ve Neta GT, 2025 yılında ise Neta S’in satışına başlayacağını duyuran şirket, geçen yıl 420 km menzilli Neta U modelini satışa çıkarmıştı. Bu yıl için en az 12 showroom açmayı planladıklarını söyleyen Hozon Neta’nın birçok aracı gümrükte takıldı. Hozon Neta, Ticaret Bakanlığı, Çin’den ithal edilecek elektrikli araçlar için tüketiciyi korumaya yönelik yeni şartların getirilmesiyle markanın sadece Türkiye’ye sokabildiği 53 adet elektrikli otomobil için satış gösterdi.
TÜRKİYE’DE ÇİNLİ MARKA SAYISI 10’A GERİLEDİ
Bakanlığın aldığı tüketicileri korumaya yönelik “Bazı Elektrikli Araçların İthaline İlişkin Tebliğ” 29 Aralık itibarıyla yürürlüğe girmesiyle, bundan ilk etkilenen marka Hozon Neta oldu. Bu gelişmeler sonucunda, Türkiye otomotiv pazarındaki Çinli marka sayısı 10’a geriledi. 12 showroom açacağını duyuran şirket, Kağıthane’deki GRS Automobility showroom’unu da boşalttı.
PEKİ, SATILAN OTOMOBİLLER NE OLACAK?
GRS Automobility şirketi Türkiye’de sadece 8 ayda yalnızca 53 adet Neta U otomobil satışı gerçekleştirebildi. Ancak şirketin satışlarını durdursa dahi önümüzde 10 yıl boyunca müşterilerine yedek parça ve servis hizmeti verme zorunluluğu bulunuyor.